Klachten
Heeft u een klacht over uw fysiotherapeut?
Wij doen er alles aan om de behandeling en het contact tussen fysiotherapeut en patiënt zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de behandeling van uw fysiotherapeut. Het is ook mogelijk dat u ontevreden bent over de manier waarop uw fysiotherapeut of andere medewerker met u omgaat. Dan willen wij dit graag weten! Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en de kwaliteit van de fysiotherapie/fysiotherapeut.
In gesprek met uw fysiotherapeut
U kunt uw klacht rechtstreeks melden bij uw fysiotherapeut. Het kan zijn dat u het moeilijk vindt om uw klacht met uw fysiotherapeut te bespreken, dan kunt u een familielid of ander vertrouwenspersoon meenemen naar het gesprek.
Uiteraard is het ook mogelijk ons een e-mail te sturen met het verzoek dat wij telefonisch contact opnemen met u. U kunt in deze mail aangeven of uw eigen fysiotherapeut contact met u opneemt of de praktijkhouder. Wij gaan ons uiterste best doen om met elkaar tot een oplossing te komen!
Komt u er niet uit?
Fysiotherapeuten die geregistreerd zijn in het KRF NL (Kwaliteits Register Fysiotherapie) vallen onder het Reglement Tuchtrechtspraak Keurmerk Fysiotherapie. Klachten over de bejegening en het beroepsmatig handelen van de fysiotherapeut kunt u indienen bij Stichting Keurmerk Fysiotherapie. Het handelen van de fysiotherapeut wordt dan getoetst aan de Gedragsregels voor de fysiotherapeut. Bij een gegronde klacht kan de Commissie een maatregel opleggen die gevolgen heeft voor de inschrijving van de fysiotherapeut in het Kwaliteitsregister.
Meer informatie kunt u terugvinden op: https://www.keurmerkfysiotherapie.nl/patient/klachtenregeling/